RSS

Günlük arşivler: Nisan 27, 2009

Annelerimizin ağzından dökülenler

1.Allah yolunu izini açık ede.
2.Allah birini bin etsin.
3.Allah her tuttuğun altın ede.
4.Allah ömrümden kessin ömrüne versin.
5.Allah sen elden ayağa bırakmaya.
6.Allah seni Fadime anamıza komşu ede.
7.Ab-u kevserden içesin.
8.Analı babalı büyüyesen.
9.Allah gönlüne göre versin.
10.Allah seni efendimizin şefahatından mahrum koymaya.
11.Allah seni hacca nasip etsin.
12.Allah seni hiçbir yerde bunaltmaya.
13.Allah seni nur gölünde yatırsın.
14.Alimlerle otura kalkasın.
15.Allah yüzünü kara çıkarmasın.
16.Ayağın taşa dokunmasın.
17.Allah almaya seni.
18.Allah Halil İbrahim bereketi versin.
19.Allah muradını versin.
20.Ağır ambar dibinden kalkmıyasın.
21.Bir ata beş toplayasın.
22.Büyük lokma kazanasın.
23.Bir yastıkta kocalasın.
24.Cennet hatunu olasın.
25.Çok hayır göresin.

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Bayburtluya has dualar

 

Atasözleri

1.At beslenende, kuş süslenende, kız istenende güzeldir.
2.Anası ne ki danası ne ola.
3.Azığını evden arkadaşını köyden al.
4.Adam ahbabından belli olur.
5.Avare duran şeytanları, çalışanlar insanları sevindirir.
6.Açığı it yer, sahipsizi kurt yer.
7.Ar eden kar etmez.
8.At oynar yiğit övünür, kılıç keser kol övünür.
9.Altının kıymetini sarrafı bilir.
10.Ağır taşı kimse yerinden kaldıramaz.
11.Altından yel geçen hayvanın faydası olmaz.
12.Akşam kapını kilitle, komşunu hırsız tutma.
13.Aldanma mala, mal gider, lal kalır.
14.Avrat dediğin temiz ola, yayayı indire, atlıyı kaldıra.
15.Ak itin ayran satana zararı vardır.
16.Atın, itin, kadının kocası bir şeye yaramaz.
17.Bilinmeyen aş ya karın ağrıtır ya baş.
18.Bayram yemeğiyle köpek etlenmez.
19.Bacadan bakana ev süpürmek kolay gelir.
20.Başın sağlığı dünyanın varlığı.
21.Boş çuval ayakta durmaz.
22.Ağ çapa ister, tarla saban.
23.Bir mıh, bir at kurtarır.
24.Çok çalışanın hakkı yaban tezeğidir.
25.Çocuk kundakta, gelin duvakta belli olur.

 
 

Aşina maniler

Sarı çitim sarmaşık
O yar aşık ben aşık
Yar aklıma gelince
Elimden düştü kaşık

Küşne koydum kuruna
Aç ağzını durula
Yarime yar diyeni
Sol böyründen vurulsun

Ben bir çam idim oydun
Hepten kabuğum soydun
Öldüğüne gam yemem
Beni yarıda koydun

Akarsu ben olaydım
Gide yari bulaydım
Yar çeşmede yıkandı
Mendili ben olaydım

Allı çitin dört olsun
Su bağladım göl dolsun
Öyle bir of çekem ki
Yüreğine dert olsun
Kahve koydum pişmeye
Aç ağzını taşmaya
Ağla gözlerim ağla
Az kaldı kavuşmaya

Hay çeperler çeperler
Çepere su seperler
İçimden alev almış
Dışardan su seperler

Oy bu sular bu sular
Akar gider bu sular
Gittim yar odasına
Hem süpürür hem sular

Dağlarda darçın ağlar
Gökte güvercin ağlar
Yar aklıma gelince
Arkamdan saçım ağlar

Karşıdan atlı geçti
Nalı parlattı geçti
Herkese selam verdi
Beni ağlattı geçti

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Manilerimiz

 

Bilin bakalım!

Köprüye geldi üç kuş

Biri baktı,bastı geçti

Biri baktı,basmadı geçti.

Biride ne baktı,ne bastı geçti.

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Bilmece*Bulmaca

 

Uyusunda büyüsün ninni

Hu hu derim bir Allah

Sen uykular ve Allah

Oğlum büyür inşallah

Herkes desin inşallaha

Uyusunda büyüsünde maşallah

Babsına kavuşsun inşallah

Hu hu derim nini yallah

Yavruma uykular ver Allah.

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Ninnilerimiz

 

A

Aba = Ana,anne.

Agbun= Gübreli tarla.

Azık= Nemlendirilen buğday unundan yapılan tatlı.

Azığ= Tarla,harman,bağ,bahçelerde çalışanlara giden yemek.

Anık= Ekşimemiş hamurdan olan ekmek.

Antık= Tandırı yakmak için kullanılan ateşli tezek.

Aşoti= Çorbalara konan kokulu bir bitki.

Arabistan= Kıyma ve yumurtadan yapılan bir yemek adı.

Alaf= Hayvanlara verilen yemler.

Ahan= İşte demektir.

Ayakkabı=Kadın kilotu.

Apuksapuk= Saçma sapan.

Aşuk = Hayvanların ayak tabanlarından çıkan bir kemik.

Ağırsak= Teşinin yuvarlak kısmı.

Alçı= Aşığın pürtüklü yüzü.

Ayam= Hava durumu.

Arabi= Bir çocuk oyunu.

Ağartı= Süt,yoğurt gibi maddelerin tüm adı.

Azıtma= Yabana atma

Arustağ= Evlerde bulunan baca altı.

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Bayburt Sözlüğü

 

Tek tek tekerleme

Şeker meker ben geldim.

İncili hanım hoş geldin.

Annem minareden düştü.

Kavun karpuz seçmeye geldim.

****************************

Anşa hanımın atları,

Kiş kiş kişniyor,

Arpa buğday istiyor.

Ara buğday yok

Kilimcide çok.

*******************

Leylek leylek lekirdek

Hani bana çekirdek

Çekirdeğin içi yok

Koca kızın saçı yok.

*****************

Kel kel kele

Başlara bela

Bir kilo nişadır,

Kelleri yumuşatır.

******************

Huriye hanım

Papucu yarım

Çıkk dışarı

Oynıyalım.

************

Kar  yağıyor

Karga bağırıyor,

Annem çörek pişirdi

Seni çağırıyor.

*******************

Üşüdüm üşüdüm

Daldan elma düşürdüm

Elmamı yediler

Bana cüce dediler,

Cücelikten çıktım

Ablama gittim.

Ablam pilav pişirmiş,

İçine sıçan düşürmüş,

O sıçanı atmalı

Gelen geçen bakmalı.

***************

Minarede kuş var

Kanadında gümüş var

Eniştemin cebinde

Türlü türlü yemiş var.

***********************

Elim elim epenek

Kelden çıkan kepenek,

Kepeneğin suçuna,

Süleymanın saçına

İndim Halep yoluna

Helep yolu cin pazar,

İçinde arı gezer.

Arı beni korkuttu,

Kulaklarını sağretti.

Sayım suyum,

Salla bunu çek bunu.

*********************

Açıl kilidim açıl

Hırsız hırsız hırmalı

Kemiklerin kırmalı

Yol üstüne atmalı

Gelen geçen bakmalı.

*********************

o mo kara do,

Sine mine bir mando.

**********************

Doktor geldi dak dık

Elinde küçük ibrik,

Biz bu ilaçlardan

Hemen bıktık.

***************

Sağa sağa seksek,

Kuyruğumun üstü tümsek.

Kuyruğunun üstüne binndim,

Pazar yerine indim.

***********************

Read the rest of this entry »

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Tekerlemelerimiz

 

Az söyle :)

Lazın biri atıp tutmakda tamda bayburt saat kulesinde…Bayburtlu dinler dinler dayanamaz sonunda patlar..Gavur oğlu gavur,az söyle az savur…lavaş yapacam gececek tandur.
 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Bize has fıkralar

 

Etiketler: , , ,

Çeşitli tekerlemeler

Nal bir

Mığ iki

Sığır tiki

On iki

Ala dana

Kara dana

Şükür bizi yaradana

Aynuz buynuz

Elli altmış,yetmiş

Seksen,doksan,yüz

Çek yemenimin ağzını büz

Arapları yollara düz,

Tandır başına götür,getir

Yastık,yorgan,döşek

Gelsin bizim kır eşek.

*******************

Leylek leylek havada

Yumurtası tavada

Sesleyin gelsin

Etsin

Et yerine

Den yesin.

************

İne mine

Ucu düğme

Berberice

Beri koca

Şamdan şamadan

Çıksan gülüm.

*****************

Kilimci kilim dokur,

İçinde bülbül okur

O bülbül benim olsa

İki kardeşim olsa

Ha çikolata piyese.

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Tekerlemelerimiz

 

Yağ yağ yağmur

Yağ yağ yağmur

Tarlada çamur

Teknede hamur

Ver Allahım ver

Bir sürü yağmur.

Ben beni

Ben de beni

Al bir eş

Guvayı eş.

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 27, 2009 in Tekerlemelerimiz

 

Etiketler: , ,